Rally2.com rally video videa sprint crash foto fotografie

Vedoucí týmu:
Štěpán Forman
Doporučujeme
Nyní naše stránky prohlížejí 44 host(é) a 0 uživatel(é).

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde.

Barum rally
nejen 2008
eShop.Rally2.com
internetový obchod

MČR - sprintrally

Vyškov pohledem spolujezdce posádky startovní číslo 82
Posláno Čtvrtek, 18 Září 2003 @ 20:59:10  Vytisknout  Poslat článek známým
Autor článku: Pavel Zvonek

Již před Barumkou jsem předběžně kývl Ondrovi Blaťákovi na spolupráci při Rally Vyškov, která startovala dva týdny po vrcholu české rally sezóny. Bohužel na Barumce jsme dali s Danem Zpěvákem obrovskou ranu a tak jsem na nějaké další závodění neměl vůbec žádnou chuť a okamžitě Vyškov odvolal. Postupně se mi vše rozleželo v hlavě a já změnil své původní rozhodnutí a postupně se začal těšit na svezení v Peugeotu 106 rallye. Všichni mi říkali, že to bude pohoda a já si aspoň trochu odpočinu po hodně náročné Barumce. No … posuďte sami, jestli to byl odpočinek.

Jsme v prvním servisu a naše zraky směřují k obloze. Je hodně zatažená takže musíme z naší skromné nabídky vybrat nepříliš kvalitní mokré gumy. Ty máme navíc jen čtyři, takže do rezervy dáváme suchou. Těšili jsme se, že bude sucho a aspoň využijeme potenciál vozu, ale celou noc pršelo a toho jsme se opravdu báli. Cesta na 1. RZ je místy suchá, ale kousek dál zase lehce prší. Ondra má strach o osud gum na suchém asfaltu, které dlouho nevydrží hrubší zacházení. Na rozjezd si v tradici posledních let pořadatelé připravili RZ Hlubočanská. Není to nějak náročná vložka, ale je zde třeba dávat pozor na nepříjemné obrubníky v prudkých zatáčkách a také na zrádnou šotolinu v Hlubočanech. Tak jdeme na to. 3, 2, 1 start. Zpočátku je trať docela vyschlá, ale ze vnitř zatáček se začíná vytahovat velké množství bahna a kamenů. Do Hlubočan se přijíždí padákem a prudkou pravou zatáčkou. Už tady hodně těsně míjíme obrubník. Šotolinová část nám vychází velice hezky a my v rychlých zatáčkách opouštíme obec. Blíží se známý přeskok přes hlavní cestu na panely. Navzdory prohlášením, že bude svého miláčka šetřit, Ondra to drží a jsme hodně krkolomně katapultováni přes cestu. Chvilku to trvá než máme všechna čtyři kola na panelech, ale to už prudkým sjezdem projíždíme k mostku. A dál k retardéru v Lysovicích. Rychlá okreska nás dále přivádí do Zvonovic a jsme v cíli RZ. Navzdory všeobecnému ujišťování, že pojedeme hodně pomalu, mi jízda připadá hodně svižná a když v cíli zapisuji časy soupeřů, ani se nedivím, že máme druhý čas za rychlým Mikulkou. "Takto by to dál nešlo, to za chvilku zrušíme gumy a máme po závodění, teď musíme jet klidnější stopu," konstatuje Ondra.

Přejezd na dvojku je velice krátký, bohužel začíná stále víc pršet a naše obavy sílí. Hlavně opatrně před retardérem, ujišťujeme se. Navíc za námi ještě přichází pořadatel a znovu nás varuje před kluzkým asfaltem. Startujeme. Hned ve druhé zatáčce chceme vydělat a celým autem ji řežeme přes patník. Hodně to ale kopne směrem k plotu a z přepokládaného vydělání je drobná krizovka. Od Nemojan začíná specifický kluzký asfalt. Tady to je o tom, kdo má odvahu to držet, protože auto neustále tancuje po cestě a je hodně těžké zvolit správné tempo. Ve stoupání před sjezdem k pístovickému retardéru přední kola silně hrabou a já si vybavuju Miru Tarabuse, který tady v roce 2001 při souboji s Jiřím Volfem zažil na vodě velkou krizi a poprvé v kariéře couval. Před závodem nás právě před tímto zrádným místem hodně varoval. Do intrecomu hlasím - v klidu, prodej to a brzdi dřív. Vypadá to, že retardér v klidu zvládneme, ale najednou přestává platit fyzika, auto se stáčí a boucháme do dvou pneumatik, které odvážíme. To je půlminuta penalizace, bleskne mi hlavou , ale to už projíždíme kolem vyválené Felície Řeháka. Šotolina, kterou objíždíme Račice se mi velmi líbí i se skokem kterým končí. Dopad na přední kola je tvrdý, až mi poskočí žaludek. Dál se svižně pokračuje hezkou, ale zrádnou okreskou až do cíle. Z jízdy mám velice dobrý pocit, jen mě mrzí ten retardér. Zapisuji časy a vidím, že jsme ostatním docela naložili a po dvou RZ musíme být na prvním místě. Spokojeni odjíždíme na trojku, když se Ondrovi začíná zdát, že auto zatáčí doleva. Zastavujeme a vidíme, že máme defekt levého předního kola. K..va to není možné. Rychle vyskakujeme a měníme kolo. Nevhodný hever a další problémy s výměnou kola mi dávají vzpomenout na stresy z Barum rally. Konečně máme suchou pneumatiku v předu nasazenou a rychle doháníme časovou ztrátu. "Tak a máme po závodění, s takovýmto obutím pojedu hodně opatrně," říká Ondra a já ho ještě upozorňuji ať prodává hlavně pravé zatáčky. Před startem RZ se hromadí auta. Zkouška je zrušena a to nám přichází velmi vhod. Je čas a tak plkáme s ostatními posádkami. Nečekaně hodně vozů třídy N1 sežralo retardér. My máme jenom trochu prasklý nárazník, ale ostatní mají docela slušně pomačkané plechy. Bez přileb startujeme do trojky, kde kontrolujeme rozpis na další průjezd. Překvapuje nás, že mokré kostky drží překvapivě daleko víc než kluzký asfalt. Máme zkontrolováno a hned jsme v padesátiminutovém přeskupení, po kterém následuje servis.

V servisu přemýšlíme nad obutím. Se zbytku gum se rozhodujeme pro mokré na předek a suché nulky dáváme dozadu. Rezervu bereme mokrou a odjíždíme vstříc druhé polovině soutěže. Před startem 4.RZ mě definitivně opouští představa klidné soutěže. Auto nějak divně brzdí a tak ve spěchu sundáváme kolo a kontrolujeme brzdy. Máme problém s držáčkem brzdových destiček, ale snad by to mělo vydržet. Startujeme a Ondra jede opatrně zejména sjezdy. Velký problém však přichází po přeskoku hlavní cesty. Při dopadu nám vypadává brzdová destička a Ondra ve sjezdu při rychlosti 160 km/h prošlapává brzdu na podlahu. Vím, že je zle, ale naštěstí je kolem nás pole a tak Ondra ve velké rychlosti vybírá nejvhodnější místo pro opuštění trati. Díky velké snaze a štěstí se nepřevracíme a asi po 300 metrové cestě v oraništi s vlastnostmi okruhového kačírku zastavujeme. Autu se absolutně nic nestalo, a tak se vracíme na cestu a přemýšlíme co dál. "Dojedeme aspoň do cíle a tam to odstavíme," shodujeme se. Zapínáme čtyřblinkr a pomalou jízdou s bržděním pouze ručkou jedeme vstříc konci soutěže. Před cílem ještě pouštíme Přibyla, aby vůbec nic neztratil a konečně jsme ve stopce. Ve čtrnácti dnech si připisuji další poslední čas na RZ a hned odevzdávám kartu.

Chtěli jsme si zajít v cíli RZ na párek, ale nakonec jsme se jako správní fanoušci rally vydali do Podivic za našim RSP shlédnout konkurenci. A jak celkově hodnotím soutěž? Rally to byla určitě velice hezká a náročná, kterou počasí ještě daleko více zdramatizovalo. Je škoda, že jsme nedokončili velice dobře rozjetou soutěž, protože šance na stupně vítězů byla opravdu velká. Pozitivní však je, že se snad ukázal potenciál vozu i jezdce a já jako spolujezdec jsem se opět po havárce na Barumce dostal do větší psychické pohody. Také výlet mimo trať se odehrál asi v nejlepším místě rally. Kdybychom vozovku opouštěli o pár metrů dál, věřím, že překonáme i mou ranu z Barumky. Takže moje smolná série sice pokračuje, protože jsem nedokončil už třetí soutěž v řadě, ale Vyškov hodnotím celkově v podstatě pozitivně. Na závěr bych chtěl poděkovat našim skvělým mechanikům, Štěpánovi Formanovi za manažerskou výpomoc vedoucího týmu, Vladykům za pomoc materiální a všem ostatním za velkou podporu.

PS: po soutěži jsem prohledával místo, kde jsme pravděpodobně přišli o brzdovou destičku, ale nic jsem bohužel nenašel. Našel –li někdo z vás na přeskoku před obcí Lysovice naši brzdovou destičku, dejte mi prosím vědět, strašně byste nám tím pomohli.

Text: Pavel Zvonek

Související odkazy:
Marcel Sítník zkoušel WRC, Jan Štěpán obsadil třetí příčku
XII. Böttcher rally Vyškov – mapy RZ
Böttcher rally ve Vyškově vybírání vstupného nechystá.
XII. Böttcher rally Vyškov– časový harmonogram

Vše o letošním ročníku této soutěže
Online výsledky
Video sestřihy nejen havárií
Nástrahy rally
Ostatní podniky

Top 5 článků za 14 dní
Reklama
"Vyškov pohledem spolujezdce posádky startovní číslo 82" | Přihlásit/vytvořit účet | 9 komentář(ů)
Body

Za obsah komentářů je zodpovědný uživatel, ne provozovatel těchto stránek

podle wollych kdy Pátek, 19 Září 2003 @ 06:51:31
(Informace o uživateli)

Já si myslím, že i po těch dvou odjetých erzetách mají s Ondry soupeři lufty. Škoda toho odstoupení a faktu, že ani na druhý rok jsme se Ondry nedočkali na Podivické šotolině.

podle Paes kdy Pátek, 19 Září 2003 @ 08:48:19
(Informace o uživateli)

Hlavně že jste v pořádku!!!!

podle ĚLEŇ kdy Pátek, 19 Září 2003 @ 10:11:23
(Informace o uživateli)

A NEZAPRŠÍ A NEZAPRŠÍ!!! :-)))
JINAK JSEM BYL V TOM PÍSTOVICKÉM RETARDÉRU (3.RZ) A STÁLO TO DOCELA ZA TO. CCA KAŽDÉ 3.AUTO S PROBLÉMAMA A SNAD KAŽDÉ 5. VELKÁ KRIZE. BYL TU I MĚŘENÝ MEZIČAS S KOMENTÁTOREM (HLAS NĚCO MEZI OZZYM A KING DIAMONDEM), KTERÝ KECAL DOST NEÚNAVNĚ RŮZNÉ NESMYSLNÉ "BULLSHITY" O NIČEM (ZŘEJMĚ NĚJAKÝ ZAČÍNAJÍCÍ MLADÝ MÍSTNÍ POLITIK :-)))
JINAK CHLAPI (POSÁDKA INŽENÝRŮ, JAK JE NAZVAL "DIAMOND") TADY DÁVALI TUČKOVI 7 s. ŠKODA TÉ ZÁVADY, MOHL Z TOHO BÝT SUPER VÝSLEDEK - SNAD PŘÍŠTĚ! TSCHÜSS

podle Kubanec kdy Pátek, 19 Září 2003 @ 12:23:23
(Informace o uživateli)

Ale i tak tento start splnil účel, protože Paja odboural psychickou bariéru po těžké raně a teď už se může vystrašit pouze na sedadle vedle Zdeňka Vlčka.

podle Ondra kdy Pátek, 19 Září 2003 @ 16:48:01
(Informace o uživateli)

Jak měl Pavel Zvonek svůj sen o startu na Barum rally,mým snem byl start v rally vůbec a nejlépe s vlastním autem.To se nyní konečně podařilo.Je tedy na místě poděkovat všem, kteří mi toto umožnili ať už rodiče,příbuzní (fa Hydroplast mé tety Hany Blaťákové+Lukáš),kamarádi z VŠ (jmenovitě Ještěr,Lenochod,Hrabě,Carlos-mechanici),spolužáci ze SŠ-Lubor,RSP-zde bych vyzdvihl bratry Vladykovi a Pavla Zvonka (chladného,mostky ošlehaného spolujezdeckého profesionála,opravdovou legendu rally:-)),kteří mi svými radami a kontakty cestu za mým snem značně zkrátili+spousta dalších.
K samotnému článku-škoda jen že Paja vynechal moment,kdy se opravdu v N1 láme chleba-tj. přeskupení s vařením mlhy.Zde, a ne jak se mnozí domnívají že na trati se rozhoduje o výsledku.
Pozn. Všem můžu slíbit,že udělám všechno proto,abych příští rok získal alespoň jeden pohár a vyrovnal se tak Vladykům.Původně jsem ještě letos chtěl získat přímo ten jejich,ale Kubánec mě viděl když jsem si ho u nich v pokoji strkal pod tričko-:),takže si budu muset opatřit vlastní.

[ Odpovědět ]

Re: Vyškov pohledem spolujezdce posádky startovní číslo 82 (Body: 0)
podle Anonymous kdy Středa, 24 Září 2003 @ 10:09:05

jeste musim doplnit jedno jmeno ze sehraneho tymu mechaniku-dekuji tedy jeste Jardovi-kolegovi Hrabeteho.Ondra

podle AlesGute kdy Pátek, 26 Září 2003 @ 18:25:20
(Informace o uživateli)

No, tak sem se podíval na ty výsledky z Vyškova - myslel sem si, že Blaťák je takový rozumný člověk rozvážné akademické povahy, ale on to bude další velký výmet a další rychlá akvizice našeho rallyového sportu budoucnosti ! Nebo je to možná spolujezdcem Zvonkem, který na jezdce možná nějak podprahově působí, že všichni jedou, jako kdyby jim hořelo za výfukem.
Též sestava machaniků ve složení Ještěr, Lenochod, Hrabě a Carlos by též jistě nahnala strach nejednomu sehranému továrnímu týmu :o)
Každopádně gratuluji k průběžnému držení 1. pozice !!!

podle Kubanec kdy Sobota, 20 Září 2003 @ 03:03:24
(Informace o uživateli)

Ondro cos předvedl za časy těch pohárů asi bude víc. Přeju ti to, protože jseš jeden z mála kdo tu rally dělá z lásky.

podle Paja kdy Sobota, 20 Září 2003 @ 13:19:27
(Informace o uživateli)

To Vicky: ten članek je vlastně odpověď na tvou otázku.
PS: mimochodem, kdes na Vyškově fotil?

Webhosting poskytuje: PC servis Zlín - Ing. David Zvonek
webmaster: Ing. David Zvonek, spolupráce Lukáš Vičánek
na obsahu stránek se podílí: Ing. Pavel Zvonek, Zdeněk Vladyka, Ing. David Zvonek, Štěpán Forman a další

© Copyright RS-Příluky. Stránka potřebuje 1.000101 vteřiny k natažení.