Rally Vysočina pohledem spolujezdce posádky st. č. 77
Datum: Pondělí, 15 Březen 2004 @ 12:56:06
Téma: MČR - sprintrally

Rally2.comNa prvním závodě mistrovství rally v jednodenních soutěžích měl zastoupení také Rallysport Příluky. Se startovním číslem 77 se na start této soutěže postavila dvojice Ondřej Blaťák – Pavel Zvonek s vozem Peugeot 106 rallye.

Po neúspěšném konci loňského Vyškova se na startu jednodenní soutěže opět objevila dvojice Rallysportu Příluky Ondřej Blaťák – Pavel Zvonek s vozem Peugeot 106 rallye. Letošní Vysočina se jela v novém termínu a zima jakou dlouho nepamatujeme se projevila i na povrchu této soutěže. Spousta vytahaného bordelu, mokro a zbytky sněhu dělaly z poměrně rychlé a jednoduché tratě náročnou zkoušku jezdeckého umění pro všechny zúčastněné posádky. Takto viděl soutěž spolujezdce posádky st. č. 77:

Počasí a stav vozovek přidělávaly před startem soutěže vrásky také naší posádce. Volba pneumatik nebyla jednoduchá. "Naštěstí" výběr našeho pneu byl opravdu minimální a tak jsme se rozhodli startoval ve předu na nulkách Michelin a dozadu mechanici obuli prořezané Matadory. Takto jsme odjížděli na start soutěže v Okříškách. Cestou se projevil problém s volnoběhem. Auto nám zdechalo a tak jsme ještě volali mechaniky, kteří nám zvedli otáčky. Jak se později ukázalo, možná až moc, a tak si na startovní rampě musel moderátor Franta Dočkal myslet, že jsme nějací divní, protože ho v tom randálu nebylo slyšet. Ondra už do volnoběhu nechtěl rýpat a tak jsme se domluvili, že se vše upraví až v servisu. Nervozita byla hmatatelná, ale konečně nás odstartovali vstříc devíti rychlostním zkouškám. Přijíždíme na start 1. RZ. Takže hlavně opatrně, bávat bacha na nepříjemná místa. 3 2 1 startujeme. Pežotek se rozjíždí. Diktuju: "50 H zprava váže L5 řež váže P5 klouže utáhne váže L7 šotolina" V klidu zvládáme všechny zatáčky hned po startu, ale v levé L7, 200 metrů po startu, nám na bordelu utíká zadek. Ondra to kontruje, ale na suchu se to zase nějak blbě chytne, takže šněrujeme cestu. Už to vypadá, že vše dopadne dobře, ale na výjezdu je sloup Telecomu, který se rychle přibližuje. Přichází rána. Sloup trefujeme mou stranou lehce předkem a předním kolem. Rozbíjíme zrcátko, ale hlavní ťukanec přichází na zadní kolo. Auto se odráží do cesty. Čtu dál, ale už tuším, že končíme. Za retardérem následuje prudký sjezd do vracáku a tak Ondrovi říkám, aby jel pomalu, že může něco být s autem. Ondra zpomaluje a nadává do intercomu. Na nájezdu na most dostáváme díky kolu smyk a ve výjezdu ještě větší, takže zpomalujeme úplně a pomalým tempem jedeme do cíle. V další vesnici na nás čeká skupinka fanoušků z RSP a je na nich vidět velké zklamání. V klidu projíždíme kolem rybníka a dál k cíli. Za mostem si ještě všímám odstavené Tlusťákovi Hondy a za chvilku jsme ve stopce. Popojíždíme dál a rychle vyskakujeme z auta. Škody nevypadají na první pohled nijak hrozně, ale zadní kolo je vyfouklé a ráfek hodně pochroumaný. Vyměníme kolo a pokračujeme, rozhoduje Ondra. Přestože jsem si před rally říkal, že není možné abych zase měnil kolo, už držím klíč a šrubuju. Rychle to zvládáme, naskakujeme do auta a jedeme. Bohužel výměna kola nepomohla, zadní náprava je naražená. Sice by se asi dalo pokračovat, ale domlouváme se, že nemá cenu riskovat další havárii s poškozeným vozem. V Petrovicích zastavujeme. Volám na dispečink rally a Ondra mechanikům. "Pěkně jste zatřásli kabelama na sloupě", oznamuje nám jeden z diváků. Schází se další lidi, kteří nás upozorňují na zbytky plastů z našeho auta, pro které si Ondra přichází. Já jdu do stopky a odevzdávám kartu. Má černá série pokračuje. Volám klukům z RSP a za chvilku pro mě přijíždí Dan Zpěvák, hodně zklamaný z toho jak jsme dopadli. Ondra veze auto do servisu a já se jdu dívat na naše šťastnější soupeře na trať rally. To už je ale jiná historie.

Co dodat na závěr? Asi velice nic. Snad jen poděkovat. Takže bych chtěl poděkovat všem našim fanouškům, mechanikům a bratrům Vladykovým. Speciální poděkování patří Danu Zpěvákovi, který s námi strávil všechen čas před rally, během seznamovacích jízd a přejímek a přispěl mnoha cennými radami, které jsme bohužel nestihli využít, což nás strašně mrzí. Příště to snad bude lepší.

Text: Pavel Zvonek
Foto: RSP

Tento článek je z Rally2.com - Rallysport Příluky: infomace, fotografie a videa z rally